dinsdag 18 december 2012

1e gesprek

~lichtjes in donkere dagen~ 

Net de kringloop aangedaan en OOOO wat zag ik daar toch weer prachtige spullen. Echt hoor, ik ben fan van onze kringloop. Ik heb er al heel wat vandaan gesleept, maar het houdt natuurlijk een keer op. Ik moet streng worden voor mezelf.  Ik zag zulke mooie stoelen en die kan ik best gebruiken en en en ......... Ik ben nu aan het opruimen!!!
En opruimen doen we, inmiddels met zijn allen. (zie http://bibje-ruimt-op.blogspot.nl/2012/12/nog-steeds-op-dag-3.html)
Ik heb nu de droom dat ik over een jaar( toch op zijn minst) een mooi opgeruimd en ruim huis heb. waarin ik bij wijze van spreken , dansen kan zonder van alles om te stoten of over van alles heen te vallen. Dussssss heb ik wel even te gaan. En weg te geven, en te verkopen, en domweg weg te gooien wat allang weg had gemoeten.
Maar vandaag hou ik even pauze!

Vanmorgen heb ik het eerste, waar-ik-zo-tegenop-zag-gesprek gehad. En het viel me gelukkig allengs mee. Dochter mag gewoon blijven waar ze zit. Er was helemaal geen sprake van dat ze weg moest, want ze waren al vanaf het begin op de hoogte van mijn niet kunnen betalen van de hoge bijdrage in het schoolgeld(dochter zit op het Leonardo) Ze hadden gewoon alle ouders opgeroepen om te vragen of er op de een of andere manier nog ruimte was, omdat de Leonardo het had verzaakt en ze de samenwerking hebben opgezegd.
U moet weten dat ik heel erg opgelucht was toen ik daar zat en dit tegen me gezegd werd. Ik had de belasting papieren al meegenomen, want ik wou wel bewijs kunnen laten zien. Gelukkig snapten ze dit helemaal...ik ben zo dankbaar dat gezond verstand overheerste.
Nu het gesprek van morgen nog bij BJZ.  Na het telefoongesprek van gisteren zie ik het vooralsnog niet somber in, en ik blijf hoop houden dat ook hier gezond verstand zal overheersen.

Al die onrust levert echter wel iets moois op, een grote verzameling lichtjes in het donker stempeltjes.
Bovenstaande heb ik gisteravond vlak voor het naar bed gaan nog gegutst. De derde ligt er naast, daar ga ik me zo op storten ;)

♥ .¸¸.•´¯`•♥•´¯`•.¸¸.♥

7 opmerkingen:

  1. Ja heerlijk Rataplannen! Fijn dat het gesprek goed verliep.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben blij dat het zo goed ging hoor, ik had me zo druk gemaakt....

      Verwijderen
  2. BJZ oh...ik voel me altijd zo tegenover hen staan ipv samen voor het kind. Die gesprekken zijn echt slopend! Sterkte en succes morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat dit gesprek goed ging ! Ik wens je alvast veel sterkte voor je gesprek morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci, ik bereid me al gutsend voor vanavond ;)
      Nee echt, anders maak ik me weer veel te druk....

      Verwijderen
  4. Fijn dat je gesprek mee viel!Super, het mag ook wel eens meevallen. Succes morgen, ik duim voor een positieve flow.

    BeantwoordenVerwijderen