donderdag 20 december 2012

verbondenheid.......

Gebed by Bibje 1994


De dag erna,
het klink wel akelig ja. Waar ik gisteren nog ietwat gelaten was ben ik nu na een onrustige nacht niet meer zo gelaten. Ik baal!  Baal ervan dat alles zo mijn schoot weer in geworpen is en dat er nu in feite weer gezegd is dat ik het maar uit moet zoeken.(om een goede sier te maken bij de RvdK) Dat ik weer naar school moet stappen om te eisen dat ze wat gaan doen voor zoon, terwijl school al aangegeven heeft dat het hun boven de pet gaat. Ik heb er gewoon geen zin om gelijk de schouders er weer onder te zetten en door te gaan.
Nee,
vandaag ga ik mijn ding doen, en laat ik het even rusten. Het is per slot van rekening bijna kerst. En dat kerstgevoel wil ik dit jaar toch eindelijk weer eens een keer voelen, na jaren van numbness.( is daar eigenlijk wel een Nederlands woord voor? Ik weet het zo even niet hoor) Bovendien tintelen mijn handen om een gutswerkje op te pakken met een aantal ontwerpjes uit de tijd dat ik nog jong was en vol dromen. Alweer 18 jaar geleden. ACHTIEN!!!!!! Jeeeeemig
Toen zat ik bij een kunstkring en hadden we een groepje opgericht om experimenteel te werken. Op de vrijdag avond. We namen een thema, of een woord of iets dergelijks en gingen daar mee aan de slag, maakten de hele week thuis studies en dan op vrijdag avond werkten we dat uit. De dummies met de schetsen en mijn aantekeningen vond ik laatst weer en ze zijn nog steeds goed. Ja best wel.
Ik nam de dans als uitgangspunt. Ballet was nml mijn 2e passie. Ik weet nog dat ik met schetsboek op schoot het zwanenmeer keek en tekende en de mooiste schetsen later uit werkte. (zie boven) Heel dramatisch in oostindische inkt en goud. Heerlijk was dat om te doen. En om mijn rotgevoel nu even weg te krijgen(en mijn battle te kiezen zoals Avonturijn me adviseerde) ga ik vandaag eens niets anders doen en me richten op alles wat goed en mooi is.(en opgeruimd ;)
Dus later op de dag presenteer ik een aantal stempeltjes van het thema van mens tot mens en verbondenheid....het is per slot van rekening bijna kerstmis ;)

peeejes: we zijn voor zoon begonnen met een middel wat rust zou moeten brengen in zijn kop en lijf Puur natuur. Ik hou u op de hoogte http://bit.ly/T9qexu

2 opmerkingen:

  1. Rozen hebben doornen, helaas. Maak er een fijne rustgevende Kerst van, wie weet dient de oplossing zich zo maar aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rozen zijn evengoed wel mooi en ruiken heerlijk(de echte wel te verstaan ;)

      Verwijderen