zondag 16 december 2012

Een wereld van verschil

Donker alweer,
hele dag alweer voorbij en niks bijzonders gedaan.
nee dat is niet helemaal waar, maar ik heb niet gedaan wat ik zou doen. Niet allemaal dan. Gewoon geen zin. Echt helemaal geen zin in om wat dan ook te doen nee. Blegh gevoel.....een laat me maar even lekker niks doen.
Natuurlijk zit zoon al de hele dag te vragen wanneer ik dan die auto ga schoonmaken. (hij is echt vies geworden van het stilstaan, o hellep) en spoort me zo nu en dan aan om aan de slag te gaan. tsjop tsjop zegt ie dan. Of ik even meteen aan de slag wil gaan, want nu de auto het weer doet moeten we natuurlijk wel met de auto rijden. Tjah
Ook hierin heb ik een Blegh gevoel op dit moment. Poetsen....blegh
Niet dat ik niet poets hoor, het komt elke dag weer terug ja, geen ontkomen aan nee. En ik ben echt wel goed bezig hoor, echt wel...mijn keukenkastjes zijn ook al aardig opgeruimd en mijn aanrecht is al dagen redelijk leeg. Dus het gaat best wel oké hoor...maar leuk, nah, leuk is het nog steeds niet.
Wel geeft het voldoening, dat dan weer wel. Zo naar die opgeruimde kastjes kijken doet me wel deugd. Hahaha dat is zo'n opmerking die zo uit de mond van mijn vader had kunnen komen. Ik zet de traditie voort met praten in oude taal en in spreekwoorden. Mijn dochter zei vanmorgen nog dat ze me soms gewoon niet eens verstond doordat ik altijd in spreekwoorden praat. Ik ben dus altijd aan het ondertitelen voor haar en voor mijn zoon....
Maar om even terug te komen op dat Blegh gevoel. Ik denk dat dat komt, omdat ik de week die gaat volgen niet zo zie zitten. Eigenlijk ben ik best wel een beetje bang voor de gesprekken die komen gaan. School van dochter wil geld zien anders moet ze van school af of zo? En zoon wordt besproken bij BJZ zonder dat ik ben uitgenodigd. Nu heb ik zelf gebeld naar BJZ om uitleg en morgen bel ik nog een keer(de meneer was er niet) en ben ik benieuwd wat de reden is dat ik niet aanwezig mag zijn bij dat gesprek wat nota bene over mijn zoon gaat.
Autisme en hulpverlening, het gaat gewoon niet samen. Het is als onderwijs door gemiddeld intelligente leerkrachten aan hoogbegaafde kinderen, en kinderloze gezinsvoogden, vers van school die  moeders, 2 keer zo oud als hen met een rits aan kinderen, vertellen wat ze moeten doen......een wereld van verschil..... Zo groot dat het bijna niet te overbruggen valt.
Het doet me ook denken aan de psychiater die mij onderzocht voor de WAO en opschreef dat ik in vaktermen sprak, ik wist waar hij het over had (ojee)...dat moest wel een persoonlijkheidsstoornis wezen. De arme man vergat even dat ik hoogbegaafd ben....een wereld van verschil.....

Ik ga nog even gutsen, mijn gedachten tot bedaren brengen. Even nergens aan denken. En daarna naar bed!

♥ .¸¸.•´¯`•♥•´¯`•.¸¸.♥

4 opmerkingen:

  1. Wel herkenbaar zeg. Maar dat je niet bij een gesprek over eigen kind aanwezig mag zijn? Hiervoor zou je een klacht moeten kunnen indienen. maar ws ontbreekt je daar de energie voor.
    Sterkte deze week. Blijf lekker van je af schrijven en gutsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inmiddels de man van BJZ gesproken en nu dus ook uitgenodigd door hem. Hij had het ervover dat hij het dosier wou sluiten(joehee)en daarom alle mensen die nu hulp verlenen even wou horen of hij nog iets kon betekenen voor hun, en zo niet dan gaat het dosier dicht.Ik bid en ik hoop en ik blijf dankbaar....pfffff

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken me comleet in je blog! Soms wil je gewoon een dag overslaan... De 21st ga ik een lichtje op mijn blog zetten omdat het dan de kortste dag is. Doe je mee??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik doe mee, goed idee ....op naar de lente zou ik zeggen ;) Ik ben nu alweer klaar met die korte dagen, is het niet erg.

      Verwijderen