vrijdag 4 januari 2013

Moeilijk foontje

Het hield aan hoor, die goede bui gisteren, en ondanks wat hobbels onderweg was de avond rustig. Dochter verbaasde zich erover dat die ook zo lang duurde, nu de tv, comp uit was gebleven. En we voor de verandering eens echt op tijd gegeten hadden aan tafel. Ik zelfs de afwas al heel snel weg had nog voor 7 uur.

En toen kwam er een telefoontje
Ex belde boos op waarom dochter een smsje had gestuurd met de vraag waarom zoon daar niet mocht komen wonen. "Geen idee???" Stamelde ik, ik wist niet eens dat ze ge-smst had.
Let wel, het antwoordop het wel of niet wonen van zoon bij vader hebben we nog niet. Maar ja met deze hyperintelligente meid kun je niet om de hete brei heen dansen. Trouwens met zoon ook niet. Ik heb hun zo open mogelijk vertelt wat ik met vader besproken heb. En dat was dat hij en vrouw er nog niet uit waren, dat zij twijfels hadden inclusief  de excuses over de kamer die ze hadden(klein en nou ja het was hun logeerkamer) en of wij zelf niet konden verhuizen dan.
Tussen de regels door hoor je dan dat hij er tegen op ziet, en die "tussen de regels door" had dochter ook haarfijn opgepikt. Ook trouwens, dat als dit niet ging werken we weer bij af waren en dat zoon dan mogelijk een ots of erger een uhp boven het hoofd hing. ( niet in die bewoordingen natuurlijk, maar ja kleine oortjes en onderzoek aan huis enzo...)
Dus dacht ze; ik gooi er gewoon een smsje tegenaan. Stom natuurlijk dat ik gezegd had, dat ze altijd mochten zeggen wat ze ergens van vonden , ook tegen hun pa. Die was er helemaal niet gecharmeerd van, en heeft een hartig woordje met haar gesproken. Dikke tranen èn schaamte. Ze wou er eerst niet eens meer over praten, want nu had ze alles verpest.
En ja hoor, daar was het duivelse afwijzingsgevoel weer "pappa houdt ook helemaal niet van ons......."

Afijn, na flink huilen  waaide de bui over en lieten ze me alleen met mijn zorgen.
Ik ben zo bang dat vader zich (weer) bedacht heeft.

peejes: geen foto's vandaag, het wil niet lukken met blogger, geen idee waarom :(

.(¯`v´¯) ♥
`*.¸.*.♥.✿´´¯`•.¸⁀°♡ ♥ .¸¸.•´¯`•♥•´¯`•.¸¸.

1 opmerking:

  1. Ik kan niet veel typen maar ik hoop dat het allemaal goed komt .Sterkte en liefs
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen