maandag 7 januari 2013

Zwijmelweek: maandag

Muziek wat mij inspireert,
daar had ik vroeger veel van. Tegenwoordig ben ik niet meer zo heel erg bezig met speciale muziek om bij te schilderen. Maar er is een tijd geweest dat ik het er speciaal op uit zocht. Dat ik cassette bandjes opnam met allerlei inspirerende muziek. Dan nam ik dat mee voor onderweg, op de walkman.(ouderwetse i-pod) Of ik draaide het wanneer ik achter de ezel stond. Eigenlijk mocht dat niet op de lerarenopleiding tekenen waar ik toen zat. Het zou ons teveel afleiden van ons werk. Dus deden we het stiekem bij sommige docenten. Anderen maakte het niets uit.
Ik was naar de lerarenopleiding gekomen, omdat ik na een heftig conflict over mijn teken-tentamen besloten had nooit meer iets met tekenen te doen!
Ik koos geschiedenis(hou ik enorm van) en Engels(vervanging voor tekenen) Maar ja , het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Na een paar maanden was ik zo klaar met Engels dat ik om overplaatsing vroeg naar tekenen. Ik kon  gewoon niet zonder......




En dus schilderde ik mijn eerste aquarellen op deze muziek in de wilde tuin bij vriendin thuis.....lyrisch was ik van deze LP Victorialand van de Cocteau Twins.....ik kon er uren bij weg dromen en schilderen dus. Met mijn hoofd in de wolken. Het was mijn vriendinnen te zwijmelig en te...nou ja, te dus......maar oh wat vind ik dit mooi.....

4 opmerkingen:

  1. Leuk, zo'n herinnering. Ik werkte ooit bij iemand die ook zo'n tuin had. En als dank voor de diensten kreeg ik altijd een bosje mee als ik naar huis ging. Leuk hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, en wat kun je genieten he van al die mooie bloemen.....ik wil nog steeds zo'n tuin hoor ;)

      Verwijderen
  2. Bijna sensuele muziek; ik ging vanzelf dieper ademhalen. Kan me wel voorstellen dat je hier goed bij kunt tekenene/schilderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat omschrijf je dat leuk, dieper ademhalen....dan is het eigenlijk ook een beetje mediatie-muziek toch? ;)

      Verwijderen